Mijn favorieten

Aankoop

U hebt besloten een woning te kopen. Een belangrijke stap waarbij een heleboel komt kijken. Natuurlijk moet uw nieuwe woning voldoen aan al uw woonwensen, inclusief een scherpe prijs. Ook in de aankoop van uw nieuwe woning begeleiden wij u stap voor stap, van het begin tot het eind met onze nuchtere en doelgerichte aanpak. Geen snelle verkooppraatjes maar een persoonlijke aanpak. Dat kunt u van ons verwachten.

Zoeken en vinden
Een woning zoeken is niet meer zo moeilijk, via internet kunt u binnen kijken bij een onnoemelijk aantal woningen. De juiste woning vinden en kopen is een ander verhaal, dat vergt kennis en kunde waarmee wij u graag helpen.

Aankooptraject
U hebt een woning gevonden die best eens aan uw wensen zou kunnen voldoen. Dan helpen we u graag verder als uw aankopend makelaar. We maken duidelijke onderlinge afspraken die worden vastgelegd in een opdrachtbevestiging waarna het aankooptraject start.

Woning gevonden
Wij begeleiden u tijdens het bezichtigen van de woning, letten vooral op het onderhoud, eventuele gebreken en geven een indicatie van de bijbehorende kosten. Maar we kijken ook of de woning wel echt aan uw woonwensen voldoet, liefde maakt immers blind.

Onderhandelingen voeren
Na onderling akkoord starten we namens u de onderhandelingen en brengen een bod uit voorzien van eventueel ontbindende voorwaarden. Als taxateur hebben wij ook veel ervaring met het bepalen van de juiste prijs van een woning. Dit doen we op basis van de marktwaarde van woningen in de omgeving en aanvullende informatie (bestemmingsplannen, bouwbesluiten, parkeerinformatie of vervuilde bouwgrond etc). Allemaal factoren die van invloed kunnen zijn op de koopprijs.

Ondertekening van de koopovereenkomst
Wanneer de onderhandelingen succesvol zijn verlopen, stelt de verkopende partij een koopovereenkomst op. Wij controleren deze en als alle handtekeningen zijn gezet, is de koopovereenkomst gesloten. U ontvangt dan een afschrift van de overeenkomst. Vanaf dat moment hebt u nog drie dagen wettelijke bedenktijd, waarin u alsnog van de aankoop kunt afzien.

Afhandeling
Wij begeleiden u bij alle juridische en financiële zaken die nodig zijn voorafgaand aan de ondertekening van de akte van levering bij de notaris. Ook de inspectie voorafgaand aan de daadwerkelijke levering hoort daar bij. Daarna gaan we, indien u dit wenst, samen naar de notaris. U bent namelijk pas officieel eigenaar van de woning als u de akte van levering bij de notaris hebt ondertekend en deze is ingeschreven in de openbare registers bij het Kadaster.

Taxatie
Ook als u een taxatie nodig hebt, kunt u vertrouwen op de kennis en ervaring van een van de makelaars van de NVM.  Diverse geldverstrekkers zoals banken en verzekeringsmaatschappijen accepteren niet zomaar elke taxatie maar hanteren strikte regels. NVM-leden hanteren bij taxaties het model NVM-taxatierapport dat door alle geldverstrekkende instellingen wordt erkend. Bij elk NVM-kantoor vindt u overigens een makelaar/taxateur die is ingeschreven in het register van de Stichting VastgoedCert, een branchebreed platform dat zich bezighoudt met het certificeren en registreren van de (technische) vakbekwaamheid van makelaars en taxateurs in onroerende zaken.

Nazorg
Ook na de aankoop staan we voor u klaar. U kunt op ons rekenen als u na de overdracht nog vragen hebt.

Maatwerk
Het kopen van een woning is altijd maatwerk en aan te passen aan u wensen. Bel ons daarom voor een vrijblijvende kennismaking: de eerste stap naar uw droomhuis.

Contact

Persoonsgegevens
Adresgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring